Kundeinterview
Vi undersøger jeres kunders behov og fremtidige forventninger til jer som leverandør ved at lave interviews af beslutningstagere og nøglepersoner hos kunden.
Hvad opnår I?
- Mulighed for at øge salget til jeres nuværende og tidligere kunder.
- Være på forkant med kundernes krav til samarbejdet med jer.
- Viden om kundernes forventninger til jer i fremtiden.
- Kenskab til jeres kunders beslutningstagere og -processer.
Hvilke fordele er der?
- Kvalitative interview gennemført af industrifolk med +25 års erfaring.
- Interview udført med afsæt i forståelse af lokale kulturer og sprog.
- Vi anvender gennemprøvede spørge- og samtalemetodikker.
- I får ejerskab over alle data, analyseresultater og anbefalinger.
Kvalitative kundeinterview giver jer svarerne
Et godt udbytte af kundeinterview starter med en god forberedelse og en afstemning af hvilke resultater opgaven skal føre til. Derfor afholder vi et afklaringsmøde hvor vi har mulighed for at “se hinanden an” og drøfte muligheder og udfordringer i et samarbejde. Vi arbejder metodisk og analytisk og vi tilpasser altid opgaven til jeres aktuelle situation og behov.
Projektets faser i fem trin:
Kendskab til hinanden og forventninger til resultatet af et samarbejde.
- Kort gensidig præsentation.
- Drøftelse af jeres projekt, formål og ønsker til mål.
- Præsentation af hvordan vi vil tilgå jeres opgave.
- Drøftelse af mulige resultater.
- Aftale om det videre forløb.
Kortlægning af alle relevante forhold omkring projektet.
- Drøftelse af alle forhold vedrørende jeres projekt.
- Udarbejdelse af projektbeskrivelse
- Etablering af datagrundlag på baggrund af jeres kundeliste.
- Aftale omkring data, ressourcer og tidsplan for projektet.
- Projektet igangsættes når I har godkendt projektbeskrivelsen.
Interview af jeres kunder og indsamling af data
- Interview via mundtlig kontakt pr. telefon eller on-line.
- Registrering af informationer i database.
- Interview af målgruppen, typisk beslutningstagere og nøglepersoner.
- Interview udføres på dansk, svensk, engelsk, tysk og hollandsk
- Løbende feedback til jer for rapportering og justering af interview.
Analyse af data og beskrivelse af muligheder og udfordringer
- Granskning af indsamlede data.
- Granskning af data.
- Udsøgning af kvalitative træk.
- Udsøgning af kvantitative træk.
- Geninterview hvor behov.
Præsentation af interviews
- Udarbejdelse af rapport for kundeinterview.
- Præsentation af det gennemførte projekt.
- Gennemgang af anbefalinger på baggrund af interviews.
- Udlevering af alle data fra interview.
- Afslutning på opgaven.
Ønsker I mere information
Ønsker I at vide mere om vores Kundeinterview, kan I deltage i vores on-line præsentation (ca. 30 minutter).
Vi står naturligvis også til rådighed for en dialog og sparring omkring jeres opgave. Har I fx ønske om et tilpasset forløb hvor fx markedet eller salget indgår i opgaven, er I velkommen til at kontakte os.
Vi glæder os til at høre fra jer.