Anja Søgaard Olsen

Anja Søgaard Olsen

Partner og chefkonsulent
+45 7196 0175

Når partner og chefkonsulent Anja Søgaard Olsen siger, at hun har ret godt styr på processerne i en produktionsvirksomhed, så er det ikke bare salgsgas. Ikke blot har hun været administrerende direktør for et smede- og maskinværksted – hun har også en uddannelse som national svejsekoordinator. Læg dertil et CV der indeholder nogle år som selvstændig butiksindehaver, nogle år med salg og nogle år som nordisk marketingchef med B2B-kunder. Så har du den cocktail, der giver en topkvalificeret salgsrådgiver, der kan optimere de fleste industrivirksomheders salgsresultater.

”Det er den verden jeg er rundet af. Min far har drevet selvstændig produktionsvirksomhed, lige så længe jeg kan huske, og jeg har kæmpe respekt for alle de mange ejerledere, som hver eneste dag er et vigtigt tandhjul i den proces, der holder Danmark kørende. Mange af dem er vildt dygtige til det de laver – og deres produktionslinjer spinner som velsmurte motorer. En stor del af dem er til gengæld også udfordrede på kompetencer når det kommer til salg – og der kan jeg gøre en forskel for dem.”

Taler industri’sk!

Anja Søgaard Olsens fortid i smedebranchen giver hende et stærkt kort, når hun skal hjælpe virksomhederne med at sælge.

”Det er en kæmpe fordel, at jeg taler sproget. Jeg taler ”industri’sk” om man vil – og derfor kan jeg også gå i dialog med eventuelle kunder på en helt anden måde og i højere grad få afdækket deres behov, når jeg laver salgsarbejde for vores kunder. Det giver mig autoritet og troværdighed, at jeg har været vant til at lede smedene.”

Jeg spiller dem gode!

Anja Søgaard Olsen er klar i mælet, når spørgsmålet lyder på, hvorfor virksomheder skal hyre hende til at hjælpe med salget.

”Det skal de, fordi de så kan koncentrere sig om det de er gode til. Når først jeg har banet vejen for dem, SÅ kan de træde i karakter. For ingen kender jo deres produkter ned i detaljen bedre end dem. Så jeg kan spille dem gode – og gøre det indledende arbejde der sikrer, at de når helt i mål med salget – og ikke bruger unødig tid på at komme ind til forhandlingsbordet. Jeg hjælper dem med at professionalisere deres salgsprocesser. Dér er jeg skarp. Jeg er god når noget skal løses. Til at systematisere og organisere. Og når det så er gjort, så skal de tage over selv. Hos InDuet ser vi ikke os selv som konsulenter, der nærmest bliver deltidsansatte hos vores kunder i flere år. Vi arbejder målrettet for at løse den stillede opgave. Derfor er der som udgangspunkt også indarbejdet et exit-tidspunkt, når vi planlægger en proces sammen med vores kunder.”